WinSzoc rövid ismertetése
A szoftver a polgármesteri hivatalok által nyújtott támogatások nyilvántartását, kifizetését segíti.
- Személyi adatok kikeresése több szempont szerint is lehetséges: Név, Születési dátum, Lakcím, TAJ, Családszám alapján. A fentieken túl a listagenerátor segítségével bármely adatmező vagy összefüggés alapján lehet keresni.
- Lekérdezések menüben található a listakészítő, mely segítségével a program felhasználója saját listákat készíthet. Kiválaszthatja, hogy a listán mely adatmezők jelenjenek meg, és a listára kerülés feltételeit is meghatározhatja. A listákat a program eltárolja, azok a szoftver részévé válnak.
- A Beállítások menüpont segítségével minden hivatal a saját igényei szerint átállíthatja a program működését. A beállítást a szoftver telepítésekor közösen végezzük. Itt lehet módosítani az egyes támogatási formák működési szabályait, valamint helyi rendelettel szabályozott ellátási formákat lehet bevinni, módosítani.
- A Szerviz funkciók között megtalálható a biztonsági másolat készítése és visszaállítása, új verzió telepítése, archiválás, valamint a számítógép fontosabb adatainak lekérdezése.
- Támogatások kifizetése,utalása a támogatást kezelő szerv (Polgármesteri Hivatal/Önkormányzat) adataival.
- Támogatások kifizetésének, utalásának lehetséges formái:
- Posta Elszámoló Központon keresztül,
- OTP Bank, Takarékszövetkezet, Takarékbank, K&H Bank, Erste Bank, Raiffeisen Bank, CIB Bank, Bank Ausztria, VolksBank, Unicredit Bank vagy a CommerzBank ügyfélterminálján keresztül postai úton vagy folyószámlára,
- Házipénztárból bizonylatszerű listával és címletezéssel,
- Intézményi utalás (pl.:közüzem)
- Határozatszerkesztés MS Office Word vagy Works segítségével lehetséges. A határozat szövegében a támogatott adatai automatikusan megjelennek. MS Office Word esetén a szövegben ábra is megjeleníthető (pl. címer). A programban van egy további beépített szövegszerkesztő is azok számára, akik nem rendelkeznek a fenti szerkesztőkkel.
- 3 oldalas indokolást lehet minden egyes támogatás megállapításához és az elutasításokhoz hozzáfűzni. Az indoklás szövege a határozatban megjeleníthető. Mivel a teljes szöveg a támogatás adatainál tárolódik, a határozat bármikor reprodukálható, a szöveg akár évek múltán is visszakereshető.
- A rendszeres és eseti támogatások tételes listája családonként és személyenként is megtekinthető. Az egyes családtagok változás esetén könnyen egy másik családba helyezhetők. A régebben kapott támogatásokat, ellátásokat természetesen magával viszi az áthelyezett személy.
- A program egyéb fontosabb szolgáltatásai:
- interfész kapcsolat a PTR rendszerhez,
- automatikus összegbeíratás a rendszeres támogatásra jogosultak részére,
- a nyugdíjminimum emelkedésekor csoportos összeg-emelés lehetősége,
- az egyszeri (pl. Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény) juttatások automatikus beíratása a rendszeres jogosultak részére,
- fogyasztási egység alapú támogatás kezelése
- a teljes 1206-os KSH statisztika elkészítése,
- visszafizetésre kötelezés, visszafizetés és visszaérkezett támogatások kezelése,
- havi utalásnál összesítő készítése
- MEP jelentés elkészítése - az OEP "Jelent" program számára - a megállapított és megszüntetett jogosultságokról
(települési támogatás ápolásra bizonyos feltételek teljesülésekor).
Jwinszoc rövid ismertetése
A szoftver a járási hivatalok által nyújtott támogatások nyilvántartását, kifizetését segíti.
- Személyi adatok kikeresése több szempont szerint is lehetséges: Név, Születési dátum, Lakcím, TAJ, Családszám alapján. A fentieken túl a listagenerátor segítségével bármely adatmező vagy összefüggés alapján lehet keresni.
- Lekérdezések menüben található a listakészítő, mely segítségével a program felhasználója saját listákat készíthet. Kiválaszthatja, hogy a listán mely adatmezők jelenjenek meg, és a listára kerülés feltételeit is meghatározhatja. A listákat a program eltárolja, azok a szoftver részévé válnak.
- A Beállítások menüpont segítségével minden hivatal a saját igényei szerint átállíthatja a program működését. A beállítást a szoftver telepítésekor közösen végezzük. Itt lehet módosítani az egyes támogatási formák működési szabályait, valamint helyi rendelettel szabályozott ellátási formákat lehet bevinni, módosítani.
- A Szerviz funkciók között megtalálható a biztonsági másolat készítése és visszaállítása, új verzió telepítése, archiválás, valamint a számítógép fontosabb adatainak lekérdezése.
- Támogatások kifizetése,utalása.
- Határozatszerkesztés MS Office Word segítségével lehetséges. A határozat szövegében a támogatott adatai automatikusan megjelennek. A szövegben ábra is megjeleníthető (pl. címer). A programban van egy további beépített szövegszerkesztő is azok számára, akik nem rendelkeznek MS Office Word szerkesztővel.
- 3 oldalas indokolást lehet minden egyes támogatás megállapításához és az elutasításokhoz hozzáfűzni. Az indoklás szövege a határozatban megjeleníthető. Mivel a teljes szöveg a támogatás adatainál tárolódik, a határozat bármikor reprodukálható, a szöveg akár évek múltán is visszakereshető.
- A rendszeres és eseti támogatások tételes listája családonként és személyenként is megtekinthető. Az egyes családtagok változás esetén könnyen egy másik családba helyezhetők. A régebben kapott támogatásokat, ellátásokat természetesen magával viszi az áthelyezett személy.
- A program egyéb fontosabb szolgáltatásai:
- interfész kapcsolat a PTR rendszerhez,
- interfész kapcsolat a FOKA rendszerhez,
- automatikus összegbeíratás a rendszeres támogatásra jogosultak részére,
- a nyugdíjminimum emelkedésekor csoportos összeg-emelés lehetősége,
- egyszeri juttatások automatikus beíratása
- fogyasztási egység alapú támogatás kezelése
- a teljes 1206-os KSH statisztika elkészítése,
- visszafizetésre kötelezés, visszafizetés és visszaérkezett támogatások kezelése,
- havi utalásnál összesítő készítése
- MEP jelentés elkészítése - az OEP "Jelent" program számára - a megállapított és megszüntetett jogosultságokról.
WinGyer rövid ismertetése
Gyámhivatalok részére készített nyilvántartó szoftver,
mely a határozatok szerkesztését és az előírt statisztikák elkészítését is támogatja
1. Nyilvántartás
A szoftver a jogszabályok által előírt adatnyilvántartási kötelezettségre épül, beépített nyilvántartó lapokkal rendelkezik. Használatával a manuális nyilvántartások kiválthatók, hiszen minden érdemi adatot a gépi nyilvántartás tartalmaz, a nyilvántartó lapok kinyomtathatóak.
2. Határozatszerkesztés, nyomtatás
Határozatszerkesztés MS Office Word szövegszerkesztő vagy a beépített RTF editor segítségével lehetséges. Egy témakörhöz tetszőleges számú határozatminta tartozhat. A határozat szövegében az ügyfél adatai automatikusan megjelennek. MS Office Word esetén a szövegben ábra is megjeleníthető (pl. címer). Felhasználónként beállítható, hogy saját vagy a közös iratmintákat használja. A programmal együtt szállítunk kb. 380 db KET szerinti iratmintát, melyet dr. Purda Zsuzsanna családjogász, a Veszprém Városi Gyámhivatal vezetője készített. Ezek alapul szolgálnak saját, egyedi iratmintatár kialakításához is.
3. Statisztikák, listák, kigyűjtések készítése
A szoftver a teljes 1210-es KSH statisztikát elkészíti, mely on-line feltölthető a KSH rendszerébe.
- Gyermekvédelmi gondoskodás
- ideiglenes elhelyezés, gondozási díj
- családbafogadás
- nevelésbe vétel
- nevelési felügyelet
- utógondozás, utógondozói ellátás
- eredménytelen védelembe vétel
- védelembe vétel
- megelőző pártfogás
- iskoláztatási támogatás
- Gyámság, gondnokság, támogatott döntéshozatal
- gyámoltak, gondnokoltak
- gyámok, gondnokok, számadás
- vagyoni ügyek (ingóság, ingatlan, betétkönyv, számadás)
- gyámnevezés, gyámságból való kizárás
- Örökbefogadással kapcsolatos ügyek
- örökbefogadásra váró felnőttek
- örökbefogadhatóvá nyilvánítás
- örökbefogadás
- Szülői felügyeleti joggal kapcsolatos ügyek
- szülői felügyeleti jog szünetelése, megszüntetése
- szülői felügyeleti jog feléledése, visszaállítása
- Családi jogállás
- teljes hatályú apai elismerés
- képzelt szülő megállapítása
- apaság bírói megállapítása
- apaság vélelmének megdöntése
- Pénzbeni ellátások
- otthonteremtési támogatás
- gyermektartásdíj megelőlegezése
- Egyéb nyilvántartások
- kapcsolattartás
- kiskorúak házasságkötése
- szülői ház elhagyása
- kiskorú nevének meghatározása
- külföldre távozás
- életpálya kijelölése
- kiskorú foglalkoztatása
- jognyilatkozat
SZÜKSÉGES SZOFTVER/HARDVER KÖRNYEZET
Minimális konfiguráció többgépes felhasználás esetén:
Szerver: P4 2.4 GHz, 512 MB memória, Operációs rendszer: 2000 Pro SP4/Win7/Win8/Win10/Linux
Kliens: PIII 833 MHz, 256 MB memória, Operációs rendszer: 2000 Pro SP4/Win7/Win8/Win10, Tintasugaras nyomtató
Ajánlott konfiguráció többgépes felhasználás esetén:
Szerver: P4 3.2 GHz, 1 GB memória, Operációs rendszer: Win 2008 Server/Linux
Kliens: P4 2.4 GHz, 512 MB memória, Operációs rendszer: Win7, Win8, Win10, Lézernyomtató
Egygépes felhasználás esetén:
A Hardver környezet megegyezhet a többgépesnél leírt kliensével.
Hálózati felhasználás esetén is elegendő a program egy példányát megvásárolni.